Na filmiku widać że są 'dziurawe' tylne silentblocki przedniego wahacza.
Na moje to 99% że to one są winne za ściąganie. Zamieniłbym na te pełne od cupry i geometrię po tym zrobł..
Inna sprawa ... czy jeszcze chcesz ze skodą walczyć.
mmiscior, współczuję Ci bardzo. Też tak mam, że jeśli na coś zwrócę uwagę w samochodzie to w pełni odbiera mi to przyjemność z posiadania i jazdy nowym samochodem. Np. czasem mi kliknie DSG przy zmianie z 4 na 5 bieg.
Ciekaw jestem, czy jeśli trzymasz kierownicę czuć że ją ciągnie, czy też usterka (cecha ?) pojawia się tylko jeśli puścisz kierownicę. Na filmie w tvn turbo facet pokazuje, ze wystarczy palcem przytrzymywać kierownicę i auto jedzie prosto...
Mam 1.4 TSI z DSG. Nigdy nie próbowałem gwałtownie przyspieszać lub hamować z puszczoną kierownicą. Muszę kiedyś sprawdzić.
mmiscior, współczuję Ci bardzo. Też tak mam, że jeśli na coś zwrócę uwagę w samochodzie to w pełni odbiera mi to przyjemność z posiadania i jazdy nowym samochodem. Np. czasem mi kliknie DSG przy zmianie z 4 na 5 bieg.
Ciekaw jestem, czy jeśli trzymasz kierownicę czuć że ją ciągnie, czy też usterka (cecha ?) pojawia się tylko jeśli puścisz kierownicę. Na filmie w tvn turbo facet pokazuje, ze wystarczy palcem przytrzymywać kierownicę i auto jedzie prosto...
Mam 1.4 TSI z DSG. Nigdy nie próbowałem gwałtownie przyspieszać lub hamować z puszczoną kierownicą. Muszę kiedyś sprawdzić.
Może ludzie ze skody mają trochę racji ?
Kolego - kierownicę ciągnie w bok pomimo trzymania jej. Trzymając ręce na kierownicy stale mimowolnie lekko kontrujesz - ja po roku takiej jazdy odczuwam dolegliwości w lewej ręce (nie jest to żart - długo zastanawiałem się od czego i zauważyłem, że problem narasta podczas jazdy). Do tego dochodzi wiecznie skręcona w prawo kierownica (o 2,3 stopnie - ale dlaczego nie jest ustawiona prosto???)
tak byłem w kilku warsztatach na pomiarze geometrii - wszystko OK
wymiana silentbloków na nowe od cupry może to wyleczyć - ale SAP mówi że straci się miękkość zawieszenia co znacząco zmniejszy komfort jazdy i gorzej będzie się samochód trzymał na zakrętach
przy przyspieszaniu cały czas ciągnie na prawo, kierownicę trzeba trzymać. on trzymał jednym palcem ale jechał ze stałą prędkością 50km/h czyli wtedy tego zjawiska prawie nie ma, później przyspieszał bardzo powoli, jakby samochód miał 60KM a nie 160KM
właściciele aut z silnikiem poniżej 110KM pewnie tego nie odczują.
@krzysn - spróbuj jechać 40km/h i wciśnij mocno pedał gazu u mnie na odcinku 50m zjeżdża 2m na prawo
ludzie ze skody mają rację że tan samochód tak ma - ale nie mają racji że tak powinien mieć, jak pisze @skodajack jest to męczarnia tak jeździć
nie wiem na ile moja walka będzie skuteczna, w praktyce Sąd zajmie mi dużo czasu i pieniędzy - wolę to nagłośnić w mediach żeby nowi klienci wiedzieli co kupują i jakie jest podejście SAP do klienta.
Klika razy Maciej C. mocno mi pojechał.
Michał B. bardzo miło i przyjemnie mi tłumaczy żebym się bujał.
Marek I. był najbardziej niemiły.
tez miałem kierownice przestawioną o kilka stopni. Problem jest w tym że jak się ją podnosi i opuszcza przy regulacji to ona się tak przestawia - taka konstrukcja.
jak myślicie czy jest jeszcze jakiś sens walki z nimi. Dlaczego klient nie jest informowany przed zakupem ze samochód ściąga?
jak silentblocki mogą wpłynąć na komfort jazdy ?
tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
ja mam wymienione na te od cupry , różnica to tak jak byś napompował sporo mocniej koła , jest twardziej ale za to masz większe wyczucie drogi.
No dobra, ale czy wpłynęły twardsze slientblocki na ściąganie?
Wiem, że duży wpływ na ściąganie ma pochyłość drogi. Jestem właścicielem o1 i pochyłość ma znaczenie, a czasem mam okazję jeździć o2 i jest ten sam problem. Ktoś wczesniej napisał, żeby spróbować zjechać na przeciwległy pas ruchu i sprawdzić czy nie ściąga w drugą stronę. w mojej o1 ma to znaczenie i po przekroczeniu osi jezdni auto ma tendencję do jazdy w lewo. Są to malutkie odchylenia od jazdy na wprost, ale są i czepiać się można.
Jest krótki odcinek drogi- ziomki może będą wiedzieć- z Łodzi do Konstantynowa i tam jest pochyłość całej jezdni w lewo patrząc w stronę Konstantynowa, więc lekka kontra w prawo, wracając w lewo czyli standard i tam upewniam się, że nie ściąga w jedną stronę,a raczej wszystko jest ok bo pochyłość gra pierwsze skrzypce
Powiem że przykra sprawa, ja mam przestawioną kierownicę lekko w lewo przy mocnym przyspieszeniu nie moge powiedzieć aby auto jechało jakoś super prosto ale nie mam tak ostrych skrętów.
Witam,
mam pytanie, czy ktoś z właścicieli O2 z silnikiem 1,8TSI i DSG przyglądał się swojemu auta od spodu przy gwałtownym dodaniu gazu i utrzymaniu obrotów w przedziale 3500 - 4500? Oczywiście na kanale i na luzie Dokładnie chodzi mi o to jak bardzo przemieszcza się silnik. To że występuje szarpnięcie i jakieś przemieszczenie przy tak mocnym silniku to jest pewne. Jeżeli występuje przemieszczenie silnika na poduszkach, to jak i czy jest to przekazywane poprzez skrzynię biegów, półosie na zawieszenie? W szczególności jak zachowują się w takiej sytuacji tylne „dziurawe” tuleje wahaczy przednich. Zastanawiam się czy siły pochodzące od silnika i jego ruch, są w stanie zmienić położenie sworznia wahacza wchodzącego do tulei?
No dobra, ale czy wpłynęły twardsze slientblocki na ściąganie?
pytanie było o komfort , co do ściągania to mam O2 (105KM) i Leona 1,6 16v (też 105KM) i w O2 przy gwałtownym wciśnięciu gazu i puszczonej kierownicy ściąga w kierunki pochylenia jezdni, w leonie tego nie mam, problem jak dla mnie leży w dwóch aspektach, pierwszy to moment i jego dostępność, w doładowanych silnikach jest on dostępny przy stosunkowo niskich obrotach silnika i bardzo łatwo jest auto "wyprowadzić" z równowagi, czego nie można powiedzieć o silnikach atmosferycznych, tam ten moment jest dostępny przy dosyć wysokich obrotach i ciężko auto jest wyprowadzić z równowagi nawet gwałtownym wciśnięciem gazu,
drugi to sama opona i konstrukcja bieżnika, w O2 mam Conti SportContac2 i są bardzo ok ale w Leonie mam Uniroyal Rainsport 1 gdzie budowa bieżnika jest w "jodełkę" i te trzymają asfaltu jak przyklejone.
Co nie zmienia faktu, że film przedstawiony przez autora tego tematu to ewidentny fackup auta.
Zamieszczone przez loru
mmiscior napisał/a:
jak silentblocki mogą wpłynąć na komfort jazdy ?
ja mam wymienione na te od cupry , różnica to tak jak byś napompował sporo mocniej koła , jest twardziej ale za to masz większe wyczucie drogi.
tak mi się jeszcze przypomniało, po wymianie na te gumy od cupry zaczęły być przenoszone na budę większe drgania spowodowane pracą silnika przy jeździe w korku na zasadzie wbijam 1-dynke i niech się toczy, poprzednie gumy mocniej wybierały te drgania/wibracje.
Prosty test.
Jeśli ściąga przy przyspieszaniu w jedną, a przy hamowaniu w drugą stronę to ewidentnie bardzo luźne silentblocki wahaczy.
Jeśli tylko przy przyspieszaniu ściąga, przy hamowaniu jedzie prosto to są tylko luźne
Geometria na postoju wychodzi ok a przy przeciążeniach szlag ją trafia.
przy przyspieszaniu ściąga w prawo
przy odpuszczaniu gazu powoli ale odczuwalnie ściąga w lewo
przy jeździe ze stałą prędkością 60km/h jedzie prosto
przy jeździe ze stałą prędkością 120km/h ciągnie w prawo, trzeba cały czas trzymać kierownicę
w praktyce samochód cały czas jeździ po okręgu
tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
Problem z wadliwymi (uszkodzonymi) pojazdami tej marki nie jest nowy, ale do tej pory nie mówiło się głośno o tym w mediach. Jak sprzedaje się samochody-demo jako nowe nieużywane, po uszkodzeniach, w który geometria przestawia się sama po przejechaniu kilku metrów czy tez samochody gdzie wyciąga się żarówki z kontrolek aby ukryć ich usterki. To wszystko dzieje się u autoryzowanych dealerów danej marki, a SAP zatrudnia takie osoby jak M.C., które to mają nam klientom , którzy zakupili ten świetny samochód przez okres 2 lat od daty sprzedaży mówić "bujajcie się", nie ma żadnego problemu, ja nic nie widzę, ten typ tak ma. Pisząc pisma do producenta o wadzie i wymianie towaru wadliwego na nowy, on i tak z powrotem kieruje nas do SAP z odpowiedzią: " ze samochód został sprzedany do Polski i wszelkie sprawy dotyczące gwarancji załatwiane są u importera w danym kraju".
I tak wygląda owa bezawaryjność i gwarancja w marce nr.1 w Polsce.
A z nas klientów, którzy zaufali marce robi się niedouczonych debili, którym wydaje się ze coś jest nie tak z ich zakupionym nowym samochodem....
Witam widzę że nawet w najnowszym Auto Świecie pojawił się artykuł o pana Skodzie widzę że jak pan powiedział tak pan robi i stara się pan jak najbardziej nagłośnić tą sprawę. Mam nadzieję że w końcu SAP zmieni zdanie że jest to wada. I tak jak wykazał to Jacek Balkan, turbo kamera i Auto świat jest to wadą i nie powinno się to więcej zdarzać. Mam też nadzieję że tak jak po innych reportażach i materiałach w gazetach innych osób dotyczących innych przypadków i innych samochodów do pana też się kiedyś odezwie SAP i w ramach gestu handlowego wymieni lub naprawi samochód.
PS: tylko jestem ciekaw ile czasu musi upłynąć i ile artykułów w gazetach i telewizji musi się pojawić aby aby Skoda Auto Polska zapukała w końcu do pana drzwi z satysfakcjonująca propozycją.
Panowie zorganizujcie moze jakas wieksza akcje i do UOKiKu jakies pismo czy cos w tym stylu??? Przeciez tak nie moze byc zeby wam sammochody sciagalo bo niby tak maja... Ja sam sie chetnie podpisze bo mam w robocie dwie o2fl i jedna napewno sciaga- nie wiem jak druga bo nie mialem okazji nia jezdzic
Panowie zorganizujcie moze jakas wieksza akcje i do UOKiKu jakies pismo czy cos w tym stylu??? Przeciez tak nie moze byc zeby wam sammochody sciagalo bo niby tak maja... Ja sam sie chetnie podpisze bo mam w robocie dwie o2fl i jedna napewno sciaga- nie wiem jak druga bo nie mialem okazji nia jezdzic
Sprawdzę jutro jaka jest procedura składnia wniosku do UOKiK. Kiedyś się już temu mocno przyglądałem w sprawie mojej ściągającej O2
Mam dokladnie ten sam problem ze Scout'em walka z ASO trwa od 4 m-cy, testy on-line off-line jak siadzie im siec, geometria, zamiana kol a na ten piatek maja mi wgrac nowy soft choc to tez juz raz robili strasznie duzo stracilem czasu na te wszystkie czynnoscii. Dolaczam sie do ewentualnych skarg.
ktoś mi podpowiedział żebym się zgłosił do UOKiKu i poinformował ich o tym że mój samochód trzeba wpisać na listę produktów niebezpiecznych, jutro tam będę dzwonił
[ Dodano: Wto 01 Lis, 11 22:23 ]
a może wszystkie osoby którym ściąga Octavia wystąpiły by wspólnie w jakimś większym programie z większą oglądalnością, np. spotkalibyśmy się z Warszawie gdzieś na lotnisku z rzeczoznawcami i jakaś stacja nakręciła by większy materiał do programu o dużej oglądalności?
tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
ktoś mi podpowiedział żebym się zgłosił do UOKiKu i poinformował ich o tym że mój samochód trzeba wpisać na listę produktów niebezpiecznych, jutro tam będę dzwonił
[ Dodano: Wto 01 Lis, 11 22:23 ]
a może wszystkie osoby którym ściąga Octavia wystąpiły by wspólnie w jakimś większym programie z większą oglądalnością, np. spotkalibyśmy się z Warszawie gdzieś na lotnisku z rzeczoznawcami i jakaś stacja nakręciła by większy materiał do programu o dużej oglądalności?
Koledzy - jestem jak najbardziej ZA! Przecież coś z tym trzeba zrobić - ja też dosyć mam traktowania mnie jak uperdliwca w ASO tylko dlatego , że domagam się sprawnego nowego samochodu. Może stwórzmy listę chętnych/zmuszonych do takiego spotkania?
Myślę, że Kolega który otworzył temat dostanie honorowe 1 miejsce :diabelski_usmiech
Komentarz